24.11.2024

Energoportál

udrzatelne.sk

2-percenta

Podporte-nas

Facebook CEPA

Najčastejšie uvádzané výhody obchodných reťazcov

Predajcovia

Lacnejšie nákupy od dodávateľov: Predajcov motivuje možnosť ignorovať velkoobchodné medzičlánky a získavať množstevné rabaty priamo od výrobcov. Pri nižších nákladoch vytvárajú priestor pre vyššiu "maržu" a pre cenovú konkurenciu. Predajca pod hrozbou odmietnutia veľkého kontraktu môže diktovať výrobcom podmienky zmluvy, respektíve získavať ďalšie exkluzívne výhody.

Nižšie prevázkové náklady - úspory z rozsahu: Predajca využije trh práce, zaplatí nižšie mzdy pri menších nárokoch na kvalifikáciu zamestnancov. Prevádzka v hypermarketoch je maximálne efektívna, ľahká manipulácia s tovarom, použitie mechanizácie a elektroniky vedie k všestrannej úspore, vytvorené priestory pre malopredajcov umožňuje inkaso za nájom.

Využitie psychológie predaja: Nakupujúci vplyvom sortimentu, ktorý ho obklopuje, kupuje aj tovar, ktorý pôvodne nepotreboval, alebo je pre neho zbytočný. Okamžité rozhodnutie vplyvom zľavy má často rovnaký efekt.


Nakupujúci

Nižšie ceny: Proklamovaný nízky cenový štandard doplňujú akčné zľavy, čo priláka zákazníkov.

Možnosť výberu: Štruktúra ponuky obvykle dáva pocit širšieho výberu. Sortiment je k dispozícií stále - v regáloch, ako aj z hľadiska otváracej doby.

Možnosť veľkých nákupov: Pre motorizovaných návštevníkov je tu možnosť nakúpiť tovar a zásobiť sa na celý týždeň, respektíve kúpiť ťažký alebo rozmerný tovar.

Integrované služby: Predajca ponúka väčšinou veľkú škálu služieb k tovaru (úprava tovaru, balenie, doprava), k predaju (úver, leasing, bankomat,...) a pre zákazníkov (občerstvenie, zábava,...).


Samospráva

Zvýšenie ponuky a kultúry nakupovania, podpora konkurencie: Mestu sa zvýši predajná plocha na 1 obyvateľa, zvyšuje sa aj počet nakupujúcich mimomestských návštevníkov, atď.

Získanie finančných prostriedkov pre fungovanie mesta: Kedže shopping centrá zaberajú veľké množstvo plochy, mesto odpredá veľký, často zdevastovaný pozemok, tým získa prostriedky napr. na krytie výdavkov na verejné osvetlenie na určité obdobie, respektíve zimnú údržbu ciest.

Riešenie územných a prevádzkových problémov mesta: Investor vybuduje na vlastné náklady napr. časť chýbajúcej verejnej cesty alebo vybaví svetelnou signalizáciou problematickú križovatku pri pozemku, zrevitalizuje zanedbaný priestor, atď.

Prevzaté zo stránok združení ARTUR a Ži a nechaj žiť.

 

Search