28.09.2021

Energoportál

udrzatelne.sk

2-percenta

Podporte-nas

Facebook CEPA

Doprava_final.jpg

DOPRAVA


Z celkovej globálnej konečnej energetickej spotreby pripadá na dopravu asi jedna tretina, v EÚ v roku 2013 to bolo takmer 32 %. Energetická náročnosť dopravy je väčšia ako v priemysle (25 %), bytovom sektore (takmer 27 %) alebo v službách (takmer 14 %). Doprava je teda kľúčový sektor z pohľadu najvážnejšieho globálneho problému súčasnosti – zmeny klímy. A to nielen preto, že výrazná väčšina spotrebovanej energie v doprave pochádza z fosílnych zdrojov, ale aj preto že značná časť energetickej spotreby v priemysle a službách priamo alebo nepriamo súvisí s dopravou.


Chcete vedieť viac?

SPRÁVY

Európska komisia dnes predstavila nový legislatívny balík “Fit for 55”, ktorým chce dosiahnuť zníženie emisií skleníkových plynov o 55 % do roku 2030 oproti roku 1990 s cieľom dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050.

Zásada „znečisťovateľ platí“ vyžaduje, aby znečisťovatelia znášali náklady za znečistenie prostredia, ktoré spôsobia. V EÚ sa však táto zásada nie vždy uplatňuje, informoval dnes Európsky dvor audítorov (EDA).

Program OSN pre životné prostredie (UNEP) publikoval v máji 2021 správu „Globálne hodnotenie metánu: prínosy a náklady na znižovanie metánových emisií“. Prinášame stručné zhrnutie zistení a odporúčaní autorov tejto správy.

ĎALŠIE SPRÁVY

Search