24.10.2020

Energoportál

EUfondy

2-percenta

Podporte-nas

Facebook CEPA

Doprava_final.jpg

DOPRAVA


Z celkovej globálnej konečnej energetickej spotreby pripadá na dopravu asi jedna tretina, v EÚ v roku 2013 to bolo takmer 32 %. Energetická náročnosť dopravy je väčšia ako v priemysle (25 %), bytovom sektore (takmer 27 %) alebo v službách (takmer 14 %). Doprava je teda kľúčový sektor z pohľadu najvážnejšieho globálneho problému súčasnosti – zmeny klímy. A to nielen preto, že výrazná väčšina spotrebovanej energie v doprave pochádza z fosílnych zdrojov, ale aj preto že značná časť energetickej spotreby v priemysle a službách priamo alebo nepriamo súvisí s dopravou.


Chcete vedieť viac?

SPRÁVY

Nutnými podmienkami k splneniu doteraz najambicióznejšieho politického záväzku Slovenska – do roku 2050 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu – je podriadenie verejnej (nielen energetickej) politiky novej hierarchii energetických priorít a vytvoriť systém účinnej a plošnej koordinácie udržateľnej energetiky na regionálnej úrovni.

Prinášame informácie o aktivitách dvojročného projektu na podporu obratu regiónov od živelnosti k cieľavedomému budovaniu energetickej sebestačnosti a na vytvorenie podmienok pre vznik udržateľnej energetickej politiky v okresoch Kežmarok, Rimavská Sobota a Rožňava.

Environmentálne organizácie a iniciatívy venujúce sa oblastiam klimatickej zmeny vypracovali niekoľko návrhov na to, ako aplikovať reštart slovenskej ekonomiky v súlade s klimatickými opatreniami. Návrhy na riešenia v štyroch oblastiach dnes poslali predsedovi vlády Igorovi Matovičovi a viacerým členom vlády.

ĎALŠIE SPRÁVY

Search