Vládny návrh zákona o podpore na zriadenie priemyselných parkov (PP) bude mať nezanedbateľný dopad na štátny rozpočet. Jeho deklarovaným zámerom podľa dôvodovej správy je podpora prílevu zahraničných investícií s cieľom zvýšiť zamestnanosť na Slovensku a rozvoj regiónov. Aby sa však tento zámer naplnil, je potrebné prijať opatrenia, ktoré zabezpečia účelné a efektívne využitie štátnej podpory.
V opačnom prípade bude spoločenský efekt tohto zákona v lepšom prípade otázny, v horšom negatívny. Predložený návrh zákona má dva hlavné problémy: PROBLÉM Č. 1: ABSENCIA MECHANIZMU ZABEZPEČUJÚCEHO ÚČELNÉ VYUŽITIE STÁTNEJ PODPORY Riešenie: V zákone je predovšetkým potrebné jasne stanoviť, že účelom štátnej podpory na zriadenie PP je ekonomicky podporovať a stimulovať regióny s nízkou úrovňou zamestnanosti. Počet vytvorených pracovných miest a miera nezamestnanosti daného regiónu musia byť hlavnými kritériami, podľa ktorých sa bude rozhodovať o pridelení finančnej podpory (dotácie) na zriadenie PP. Deklarované ciele projektov vo vzťahu k tvorbe nových pracovných miest musia byť zakotvené v každej zmluve o udelení podpory na zriadenie PP. Zároveň je potrebné zabezpečiť kontrolu plnenia podmienok, ku ktorým sa žiadatelia o podporu zmluvne zaviažu. PROBLÉM Č. 2: ABSENCIA MECHANIZMU ZABEZPEČUJÚCEHO EFEKTÍVNE VYUŽITIE ŠTÁTNEJ PODPORY Riešenie: Každá štátna dotácia musí byť posúdená z hľadiska jej efektívnosti, a to bežnými a štandardnými ekonomickými nástrojmi, akými sú analýza najnižších nákladov (least-cost study), analýza nákladov a prínosov (cost-benefit analysis) a posúdenie alternatívnych riešení na dosiahnutie tých istých sociálnych a ekonomických cieľov pri využití rovnakých finančných prostriedkov (oportunity cost analysis). S ich využitím predložený návrh zákona vôbec neuvažuje. Zákon v predloženej podobe vytvára ďalšiu kategóriu štátnej subvencie a otvára nový priestor pre korupčné správanie úradníkov a plytvanie verejnými zdrojmi.